2017. július 7., péntek

Én bús szívem vidámsága

Balassi következetesen a szív és a lélek szavakat választja ki az érzelmek középpontjaként, Júliát is ezek segítségével metaforizálja sokszor: édes lelkem, én bús szívem vidámsága , lelkem édes kévánsága, csak tégedet óhajt lelkem stb. Az elemzésnek még nincs vége. Kattints a folytatáshoz!


Én bús szívem vidámsága

Jó illatú, piros rózsám, Gyönyörű szép kis violám, Élj sokáig, szép Juliám! Feltámada napom fénye, Szemüldek fekete szénje, Két szemem világos fénye, Élj, élj, életem reménye! Ellentét: bús szívem vidámsága.


Szívem szomorú a szerelemtől, de ha meglátlak, vidám lesz. Teveled jön az isteni jótékonyság hozzám. Magasztalja, dicsőíti Júliát: „ Én drágalátos palotám” (a „drágalátos” akkor még pozitív jelentésű szó volt, drágát jelentett).


Ki állasz most én mellettem, Egészséggel, édes lelkem. Szerelmedben meggyúlt szívem Csak tégedet óhajt lelkem, Én szívem , lelkem, szerelmem, Idvöz légy, én fejedelmem! Gyönyerő szép kis violám, élj sokáig, szép Juliám!


Easily share your publications and get them in front of Issuu’s. Ez világ sem kell már nékem. Te vagy minden boldogsága, veled Isten áldomása. Jóillatú piros rózsám, Gyönyerű szép kis violám, Élj sokáig, szép Júliám!


Káty Ferenc szerzeménye Szívem kihalt, ajkamról szól a bús panasz, Hogy ím elcsalt Téged az új tavasz. Amennyiben még nem tetted meg, most feliratkozhatsz heti hírlevelünkre , melyben elküldjük e-mail címedre, milyen új képeslapok, versek, idézetek, sms-ek kerültek a szerelmeslevel. A Nyugat megjelenésének 50. Nevelője Bornemisza Péter, aki udvari prédikátora is, az ő segitségével jelent meg az első nyomtatott munkája. Dúdolnám a szívem legszebb dalát, Hogy Nélküled nem létezem de nem hallanád.


Ennek az esetnek én vagyok-é oka, Hogy engemet elhagysz keserves halálra? Avagy csak azt mondd meg, hol lesz maradáso Vagy mely felé vagyon te lakó városod. Megkereslek tége bizonnyal megláto Avagy megtalállak, vagy érted meghalok. Ne menj el, szívem , Szilágyba, Maradj szép Erdélyországba!


Én bús szívem vidámsága

Kötök én neked bokrétát:. Bús szívedet általhatja. S én bús kezedbe hajtom, Őszülő fejem. Mert nagyon-nagyon, De nagyon-nagyon szeretlek, Drága pici szívem. Nincsen olyan szív, Mely így fájna utánad.


A gyémántnál is többet ér, Gyönyörű szemed. EGY KATONAÉNEK, IN LAUDEM CONFINIORUM. Testedet érzem… minden mozdulato érintése hangod meleg és gyengéd. Nem akarom, hogy véget érjen!


Én bús szívem vidámsága

Mert Én vagyok a NŐ az életedben És te vagy a FÉRFI az enyémben, Bármit kérhetsz tőlem, Mindent adok, mit adhatok. Jó illatú piros rózsám, Gyönyörű szép kis violám, Élj sokáig, szép Júliám. Jóföldi Endre Lehet, hogy vezetőnek választottak egy gyülekezetben, vagy éppen lelkésszé avattak.


Esetleg vezető pozícióba kerültél egy más keresztény vagy éppen civil szervezetben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések