2016. április 14., csütörtök

Tarnai pihenő túra

Itt a hegyoldal nyílt gyepes, erdővel nem borított. A pihenőhely a Sisakvirág tanösvény megállója is egyben. Adataid megadásával hozzájárulsz ahhoz, hogy a Turista Magazin híreket, ajánlatokat küldjön, valamint elfogadod az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Sok turistával, kerékpárossal és kirándulóval találkoztunk. Ez egy sziklás jó kilátással rendelkező hely.

Megcsodáltuk a csodás kilátást, ami a Budakeszi-medence felé nyílik, majd a sziklás hegyoldalon leereszkedtünk, levágva ezzel az S kanyart, amit a tesz (Bélát kivéve, aki inkább a turistautat választotta). Nagyon szeretem Nagykovácsit és a környékét, így örömmel jöttem el idén is a PMTT teljesítménytúrára. Utunkat tovább folytatva felfelé újabb változást láthatunk: az előbbi díszletbe hórihorgas, tájidegen fák kerülnek.

Egy éles jobb kanyar után egy kopár dombtetőre érkezünk, és lélegzet elállító kilátás tárul a szemünk elé. Galériáért katt a képre! A pihenő feletti részen egészen megváltozik a táj hangulata, rengeteg fenyőfa és liget váltja fel a lombos erdőt.

A túra során megfigyelt, látott vagy hallott állatok. Nem tudok az egri kétnapos kirándulásra menni, de. Szöllősi Zsuzsival elhatároztuk, hogy vasárnap, azaz szept. Biatorbágyon teszünk egy túrát, melynek során érintjük a Szily kápolnát, a Madárszirtet és a Nyakas köveket is.

Túra az Ördögárok forráshoz Könnyű túra , kisgyermekes családoknak is ajánljuk! Nem túl hosszú, de szintes túra , magyarán mászni kell benne, de hát a szép kilátás még szebb, ha teszünk is érte, nem? További két verziója választható: Extra (egyéni tájolással Budakeszi Vadaspark és Katonasírok), Super (Fenyőgyöngyétől Normafáig és a végtelenbe – mármint a sima avagy extra távon tovább).

Tarnai pihenő túra

Ezt az óriási sziklabástyát keressük fel elsőként. Csaknem függőleges falai elérik a méteres magasságot! Lankásabb oldalába vájt lépcsőin felmászunk a szikla tetejére, ahol esőbeálló fogad minket. Kis pihenő után egy kiugró szirtről megcsodáljuk a monumentális sziklafal szabályos sorokba rendeződött cipóköveit.

Az útvonal annyira megfogott minket, hogy apróbb módosításokkal szeretnénk újra bejárni azokkal, akiknek hiányzik ez a túra a megszűnése óta, esetleg a környéket felfedeznék, vagy csupán barangolnának egyet vasárnap Nagykovácsi körül. Szakács jelmezbe öltözött elnök úr kezébe vidáman forgott körbe - körbe a bográcsban a fakanál. Kis pihenő után tehát visszakapaszkodtunk a barlang előtti kis tisztásra és kezdtük keresni a sárga háromszög jelzést.

Amit természetesen – mármint a jelet – másodperceken belül fel is fedeztünk a sziklákon. Bár amikor nekiindultunk, hogy arra felé megyünk tovább nem igazán vettük észre merre kellene menni. A túra része az MHT (Magyar Hősök Túrasorozat) Kupának és a Budapest Kupának!

Ozirisz élő jelképe, az egyiptomi vallás szent bikája, termékenységisten az ókori Egyiptomban, ezért a földműves-ünnepeket az ő tiszteletére rendezték meg. Tarnai Kiss László Vendégségben Tardonán 1. Mivel a Székelykő csúcsára tett túra nem egész napos, a délután hátralévő részében érdemes megtekinteni még a falu nevezetességeit is: Torockó látnivalói közül kiemelkedik az unitárius temploez a Dávid Ferenc alapította erdélyi vallás Isten oszthatatlan egységét hiszi és hirdeti, és nem a Szentháromságot. Már ez is egy jó kis bemelegítés lesz, mert itt már meredek az út.

Megvesszük a belépőket, és végigjárjuk együtt a szurdokot. Nekik csak rövid pihenő fér bele a hüttében. A szabadidősport-, utazás és aktív életmód portál. Budai kilátók teljesítménytúra A tavalyi - első - ilyen TT után a szervezőség úgy döntött, hogy minden évben meg kell rendezni, hogy minél több erdőjáró megismerhesse a Budai-hegység Normafa és Nagykovácsi közötti szakaszát. Nagy Őzlábgomba-gyűjtő túra.

Itt csatlakozott hozzánk István kilencedikként, és Ő hozta meg. A sporttársak gyógyászati segédanyagokat (kötszer, ragtapasz, sebfertőtlenítő) az esetleges egyéni sérülések ellátására, valamint a szükséges saját gyógyszereiket hozzák magukkal. A túra belső utazást is inspirál: Az úton, főleg a Hochlantsch alatt vadon élő, óvatos hegyikecskék csoportjai, lebilincsekő táj, pompás kilátás várható. Mindezek emelkedett hangulatot, és kognitív képességek hosszútávú javulását eredményezhetik!

Tarnai pihenő túra

Az előző top- túra prograBécsi-erdő gyalogtúra, szept vasárnap.