2019. november 8., péntek

Pisztráng pergetés

Megütötte egy pisztráng , de ennyi. Még vagy tízszer feljött mindenféle csali után, majd meguntam, és elkezdtem beljebb dobálni. Feltettem egy pici - tudom viccesen hangzik -, de mélyre törő csalit, és első dobásra bitang rávágást kaptam, de ez sem akadt, viszont tudtam, hogy nem ugyan az a hal volt, talán nagyobb is, mint.


Amíg a pisztráng sül, előkészítem a köretnek szánt salátát és pár szem krumplit mosok, majd teszek fel főni sós vízben. A salátára nem érdemes szót vesztegetni, mindenki ízlése szerint készíti, én a bolti salátakeveréket egy kis lilahagymával, zöldfűszerekkel és olívaolajjal ízesítem. Subscribe Subscribed Unsubscribe.


UL pergetés hozzászólás Képletesen szólva, elmorzsoltam egy könnycseppet, amikor a finomszerelékes pálcák végleg kiestek a kezemből. A keszegezés - különösen a folyóvízi fehérhalazás - szépsége számomra elsősorban abban rejlett, hogy sokféle fajú és méretű halat foghattam. A pisztráng tipikusan magashegyi hal, Erdélyben, vagy a Magas-Tátrában tökéletes terepeken pecázhatunk rá, de idehaza is akad egy-két jó pisztrángos hely. Ha pisztrángról beszélünk elsősorban a legyezés, és a könnyű pergetés jöhet szóba. Megtanultuk a pergetés alapjait, több módszert.


Pisztráng pergetés

Ma már nagy biztonsággal megmondjuk, hogy csuka vagy harcsa védekezik a horog végén, anélkül, hogy láttuk volna, túl vagyunk több percnél hosszabb fárasztáson, tudjuk milyen az, mikor habzsolnak, tudjuk milyen az, mikor foghegyről esznek, és mindezt a Bottyán-tónak. Az esti pergetés legfontosabb tartozéka a csend! A kiszemelt hely, ami egy kövezés széle, visszaforgó vagy langó vagy bármi, amin megtörik a folyás vagy egyszerűen ráérzésre halat sejtesz.


Pisztráng horgászat a Nagy-Küküllőben! Ez pont elég arra, hogy kétszer is meggondolják, támadjanak-e, avagy sem. A Nagysomlyó-hegy tövéből 1. Tipikus példa lehet ilyenre a pisztráng , ami képes arra, hogy egy pikkelyét se mozdítsa meg a csali irányába, hiába táncoltatjuk el az orra előtt. De a domolykót is érdemes finom felszereléssel üldözőbe venni.


Pergetés , pergető horgászat bejegyzései csuka témában. Könyvtárakat töltöttünk meg vele. Posts about pergetés written by ridgeback75. Itt a nyár, már megint.


Nagyjából két órával azután, hogy megírtam az előző bejegyzést a tiszai harcsáinkról, leesett, hogy időrendben nem az a bejegyzés következett volna, hanem ez. A magyar csapat szinte teljesen esélytelenként indult el az Ostravában rendezett Trout Union Cup pisztrángfogó horgászversenyen, és végül - óriási meglepetésre - megnyerte a kétnapos viadalt. Sokak még “le vannak ragadva” a körforgó-, és támolygóvillantóknál, (amik egyébként a csukahorgászat már-már elengedhetetlen örök darabjai) még sem fognak semmit sokszor. Hátra lendítésnél fennakadt egy ágon ( ami már megtörtént elég sokszor ) , s előre lendítésnél már tört is a toldás felett. Balaton balin Baranyai kisvizek Berekalji horgásztó blogolás bodorka Bodrog Bosznia Bükkösdi-víz csináld magad!


Dráva Duna feeder finomszerelékes Füzes-tó harcsa Ipoly Karasica keszeg Kovácsszénája kárász Lajosmizse legyezés matchbotos mindenmás Mura naphal OB pergetés pisztráng ponty Pécsi-tó Pécsi-víz. Ohati pisztrángos tó a Fishing Time horgászvíz-adatbázisában. Folyóvízi merítő többféle méretben kapható nálunk. Jártál már ezen a vizen és készítettél fotókat a vízről vagy a fogásról?


Elkészítési módja: A pisztrángot lepikkelyezzük, megmossuk és besózva félretesszük. A mai posztnak adhattam volna a pisztráng egészben sütve olívaolajban, citrommal, vajjal, fokhagymával és kakukkfűvel címet is, de ezzel konkrétan leírtam volna a receptet! Szóval, ott tartunk időben, hogy volt pár csodálatos pisztráng terítéken, amihez kellett egy jó recept, úgyhogy elkezdtem keresgélni. Remélem, hogy a halászat egyik legkedveltebb ága: a pisztráng és lepényhalhor-gászat terén hasznosat nyújt.


Pisztráng pergetés

Iparkodtam a tudnivalókat oly térjedelemben, s ugy világítani meg, hogy azoknak már elméleti elsajátítása is a kezdőt féligmeddig kész horgászszá avassák fel. Rendszeresen telepített halfaj a ponty, amur, kárász, süllő, csuka de került bele kecsege, lénai tok, pisztráng és fekete sügér is kis mennyiségben. A tavon a ponty centrikusság a jellemző, egyre népszerűbb a bojlis horgászat, de emellett érdemes finom szerelékkel is próbálkozni, főleg tavasszal.


A legnagyobb tengeri pisztráng kg-os, és 1cm-esen került horogra (Kaszpi tenger).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.

Népszerű bejegyzések